فوری | بازداشت مدیر و مقصران آتش‌سوزی مرکز کمپ اعتیاد لنگرود

متأسفانه در نگاه اول برخی از فوتی‌ها به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیستند لذا به پزشکی قانونی دستور می‌دهم با انجام کار‌های تخصصی علت فوت و شناسایی فوت شدگان را ود سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.
فوری | بازداشت مدیر و مقصران آتش‌سوزی مرکز کمپ اعتیاد لنگرود
کد خبر : ۴۹۱۷۳

با دستور رییس قوه قضاییه به رییس کل دادگستری استان گیلان، بررسی علت حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود صادر شد.

در پی آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود که تا این لحظه به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر منجر شده است، حجت‌الاسلام ‎والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دستوری به رییس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد: با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند.

رییس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد، گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

وی اظهار کرد: دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.

ظرفیت این مرکز براساس آمار اعلام شده ۴۰ نفر بوده است و علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

نیارکی از افزایش آمار فوتی‌ها در این حادثه خبر داد و بیان کرد: متاسفانه در این حادثه ۳۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۱۷ نفر هم مصدوم شده و به بیمارستان اعزام شدند.

نیارکی با دستور به پزشکی قانونی در خصوص شناسایی فوتی‌های حادثه آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد در لنگرود، افزود: متأسفانه در نگاه اول برخی از فوتی‌ها به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیستند لذا به پزشکی قانونی دستور می‌دهم با انجام کار‌های تخصصی علت فوت و شناسایی فوت شدگان را ود سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی از دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: در نخستین اقدام انجام شده به دستور دادستان برخی از مقصران احتمالی از جمله مدیر این مجموعه بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

رئیس کل دادگستری گیلان اطمینان داد که به فوریت پیگیر دلایل این حادثه غمبار بوده و به سرعت با خاطیان احتمالی برخورد خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر